Årsmöte och föredrag onsdag 9 mars

Årsmöte 2022
Mötet hålls digitalt 9 mars kl 19:00
Anmäl dig till nfhoor@gmail.com senast den 7 mars!
Länk till mötet och dagordning skickas ut efter anmälan.
Motioner ska vara inlämnade till styrelsen senast 1 mars, via mail nfhoor@gmail.com
Efter årsmötet blir det två föredrag!
Naturfotografen Stina Deurell visar bilder och berättar om ett intressant projekt där hon har besökt och dokumenterat 218 olika platser i vår kommun.
Därefter berättar kommunekolog Åsa Abrahamsson om vad som
är på gång inom miljö- och naturvård i kommunen.
Alla medlemmar och intresserade är välkomna!
—————————————————
Rutnät Höör – 218 dokumenterade platser i vår kommun
Stina Deurell berättar så här om sitt föredrag och bildspel:
“En dag när jag tittade på alla bilder jag tagit under mina år tjugo år som naturfotograf i Höör, insåg jag att nästan alla bilderna är tagna på ett fåtal fina platser. På väg till dessa åkte jag förbi kalhyggena, snårskogen och granåkrarna. Mina bilder gav helt enkelt en mycket skev bild av hur det egentligen ser ut.
Så jag bestämde mig för att ändra på det. Jag satte ut 218 punkter på en karta över hela kommunen med hjälp av koordinater. Nu har jag besökt alla och dokumenterat hur det ser ut på varje plats.
Under arbetets gång har tre frågor dykt upp:
Historiskt – Landskapet förändras över tid, vem bestämmer?
Framtiden – Vad händer när klimatet förändras?
Nuet – Precis här och nu, vad ser jag?
I det här bildspelet delar jag med mig av både mitt rika bildmaterial och mina tankar.”
Välkomna till årsmöte och föredrag onsdag 9 mars!