Kom på inspirationsmöte!

Boka den viktigaste dagen i höst: kretsrådet den 2 nov kl 13-17.Kom och träffa aktiva i Naturskyddsföreningen från hela Skåne.

Vi får besök av Naturskyddsföreningens nya ordförande Johanna Sandahl. Johanna är mycket nyfiken på att träffa så många som möjligt och höra våra tankar om arbetet framöver.

Fler aktiva i kretsarna via fokus på barnfamiljer, livsmedel och kemikalier?
Naturskyddsföreningen når rekordnivåer i medlemsantal, men antalet aktiva minskar. För många kretsar på landsbygden är ropet efter fler aktiva en överlevnadsfråga.

I Trelleborg är strategin att söka upp föräldrar i barntäta områden. Fokus ligger på info och engagemang kring vad vi äter och har på kroppen. En satsning på Natursnokarna. Hur ska kretsarna överleva och utvecklas? Huvudtema på kretsrådet. Rikard Lehmann, kretsordförande i Trelleborg och styrelseledamot i länsförbundet leder diskussionen.

Samarbete mellan kretsarna
Så här års pågår programarbete i många kretsar. Dela med er av idéer eller gör helt enkelt en programpunkt gemensam med någon eller flera av grannkretsarna. På kretsrådet träffar du många människor och det är lätt att komma överens om samarbeten.

Samspela med Studiefrämjandet
Studiefrämjandet är vår samarbetspartner och Markus Jensen kommer för att prata med oss om hur vi kan använda vårt studieförbund.

Valberedning
Kretsrådets formella uppgift är att ta fram förslag på valberedning till länsförbundets stämma. Nästa stämma blir i vår så det är hög tid att börja diskutera detta.

Länsförbundets ordförande Marianne Steneroth Sillén funderar kring länsförbundets roll och ambitioner som inspirerande hjälpmotor/kraft i vår föreningsutveckling.

På ett kretsråd har du goda möjligheter att prata om dina visioner och vad du vill med ditt föreningsarbete. Om det är något du vill ta upp med alla så hör av dig. Det finns alltid plats för fler diskussionspunkter.

Välkomna på kretsråd! Låt oss träffas så många som möjligt!

Tomas Björnsson, ordförande kretsrådet.
Anmäl dig till Magnus så att vi vet hur mycket fika som behövs.

Kretsrådet sker som vanligt på kansliet i Lund.