Nystart för Höörsbygdens Naturskyddsförening!

Välkommen till Älvkullen, Älvgatan 2, i Höör onsdagen den 7 februari kl. 19.00.
Under en period har Naturskyddsföreningens verksamhet i Höörs kommun varit vilande. Nu bjuder vi in till startskott för att komma igång igen.

Alla är välkomna, såväl medlemmar som övriga. Ingen anmälan behövs. Vi bjuder på fika. På kvällens program står följande:

– Linda Birkedal, Höörsbo och ordförande för Naturskyddsföreningen i Skåne, hälsar alla välkomna och berättar om sina tre favoritplatser i Höörs natur.

– Åsa Abrahamsson, Höörs kommuns miljöstrateg och ekolog, ger en personlig reflektion kring aktuella miljö-och naturvårdsfrågor i kommunen.

– Magnus Billqvist, Tjörnarpsbo och verksamhetskoordinator för Naturskyddsföreningen i Skåne, visar bilder på några av de vackraste och mest fascinerande djuren i kommunen.

Kvällen avslutas med att vi diskuterar hur vi går vidare och ger förslag på kommande program för Höörsbygdens Naturskyddsförening.

Varmt välkomna!

Kul i Rövarekulan, ett av kommunens många fina smultronställen.